FAQ

Heb je een vraag? Hieronder vindt je verschillende veelgestelde vragen (Frequently Asked Questions - FAQ). Klik op het plusje bij de betreffende vraag om het antwoord te lezen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op:


Hoe kom ik in aanmerking voor een woning in de GEB-toren?

Om in aanmerking te komen voor een woning in de GEB-toren dien je ingeschreven te staan bij Stadswonen Rotterdam. Je kunt jezelf inschrijven via www.stadswonenrotterdam.nl. Op deze website kun je, nadat je bent ingeschreven, reageren op vrijkomende kamers in de GEB-toren. Deze staan vermeld onder “Ik zoek”-“Een woning”.

De huisgenoten van een vrijkomende kamer hebben mij uitgekozen als nieuwe huurder, wat moet ik vervolgens doen?

Wanneer je bent uitgekozen als nieuwe huurder, heb je een verhuurvoordracht nodig. Deze verhuurvoordracht doet de beheerder verhuurzaken voor je nadat deze een melding heeft gekregen van de huisgenoten uit de betreffende unit. Met de verhuurvoordracht kun je een contractafspraak maken bij Vestia Rotterdam Stadswonen. Na ingang van je huurcontract kun je je sleutels ophalen bij de beheerder. Maak hiervoor van tevoren een afspraak met de beheerder door te mailen naar beheerder@gebtoren.nl

Mag ik mijn woning onderverhuren?

Alleen bewoners die ingeschreven staan als GEB bewoner bij Stadswonen Rotterdam mogen in het gebouw wonen. Onderverhuur is wel mogelijk, maar daarvoor moet je contact opnemen met Stadswonen Rotterdam.

Hoe kan ik reserveren voor een wasbeurt?

Reserveren doe je via www.gebtoren.nl. Als je een nieuwe gebruiker bent, moet je eerst een account aan maken. Alleen als je bent ingelogd kun je was -en droogmuntjes kopen en machines reserveren.

Het lukt mij niet om een account aan te maken. Wat moet ik doen?

Krijg je een foutmelding bij het aanmaken van een account, neem contact op met de beheerder. Stuur een e-mail naar beheerder@gebtoren.nl

Waar kan ik was- en droogmuntjes kopen?

Je kan was- en droogmuntjes kopen via de website, door middel van iDeal. Je ontvangt een bevestigingsmail en de muntjes ontvang je in jouw brievenbus. Bestellingen die voor zondag 23.59u geplaatst zijn worden op maandag voor 23.59u in jouw brievenbus bezorgd. Op de 4de verdieping kan je via contactloos pinnen betalen voor je wasbeurt en heb je hiervoor geen muntjes nodig. 

Er is een storing en het lukt niet om met contactloos pinnen te betalen (op de 4de verdieping). Wat moet ik doen?

Neem contact op met de beheerder, zodat de beheerder hiervan op de hoogte is. Stuur een e-mail naar beheerder@gebtoren.nl

Er is een storing en ik kan via iDeal niet betalen. Wat moet ik doen?

Neem contact op met de beheerder, zodat de beheerder hiervan op de hoogte is. Stuur een e-mail naar beheerder@gebtoren.nl

De cola of vending automaten doen het niet. Wat moet ik doen?

Indien de automaten buiten werking zijn of leeg staan, dien je dit door te geven aan de beheerder. Stuur een e-mail naar beheerder@gebtoren.nl

Ik heb overlast van mijn huisgenoten of buren. Wat moet ik doen?

Als je overlast hebt van jouw huisgenoten of buren, probeer dit dan eerst onderling te regelen. Komen jullie er niet uit, neem contact op met de beheerder. Stuur een e-mail naar beheerder@gebtoren.nl

Ik heb mijzelf buiten mijn kamer gesloten. Wat moet ik doen?

Heb je jezelf buitengesloten, dan kan je tijdens kantooruren langs bij de vestiging van Stadswonen Rotterdam om een reservesleutel op te halen tegen betaling. Neem eerst contact op met Stadswonen Rotterdam door te bellen naar 010-2456700.

Heb je jezelf buitengesloten buiten kantooruren, dan moet je contact opnemen met een slotenmaker. De slotenmaker zal de deur voor jou open kunnen maken. Deze kosten zijn voor jouw eigen rekening. Wij raden bewoners aan om in dit geval bij een vriend of familielid te logeren, omdat deze kosten erg hoog zijn.

Waar kan ik mijn reparatieverzoek melden?

Reparatieverzoeken moet je bij de technische beheerder melden. Je kunt een reparatieverzoek indienen via de website (als je ingelogd bent) onder regel online. Om een reparatieverzoek zo snel mogelijk te laten behandelen kun je sleuteltoestemming geven. Dit houdt in dat het reparatieverzoek uitgevoerd kan worden als je niet thuis bent. Als het een reparatieverzoek betreft in een gemeenschappelijke ruimte, dan zal de persoonlijke woning niet worden betreden.

Mijn douchekop moet vervangen worden. Wat moet ik doen?

Als je douchekop vervangen moet worden, moet je contact opnemen met de technische beheerder. De technische beheerder zal je een nieuwe douchekop geven. Stadswonen Rotterdam kan je hiermee niet helpen. Neem contact op met de technische beheerder via 0649984121.

Mijn tl buis (lamp) moet vervangen worden. Wat moet ik doen?

Als je tl buis (lamp) vervangen moet worden, neem contact op met de technische beheerder. De technische beheerder zal deze vervangen. Stadswonen Rotterdam kan je hiermee niet helpen. Neem contact op met de technische beheerder via 0649984121.